Værdigrundlag for Nørreskov-Skolen
- Et rart sted at være, et godt sted at lære
1. Elevens alsidige udvikling
Vi lægger vægt på udviklingen af den enkelte elevs
- selvværd
- respekt for egne og fællesskabets grænser
- ansvarlighed
- kulturforståelse
- kreativitet
- handlekompetencer.
2. Kundskaber og færdigheder
- Eleverne og forældrene har medansvar for elevens udbytte af undervisningen
- Nørreskov-Skolen lægger vægt på, at eleven opnår det højest mulige faglige niveau
- På Nørreskov-Skolen fokuserer vi på at fremme lysten til mere selvlæring.
3. Læringsmiljø
Vi sætter fokus på:
- Den enkelte elevs forudsætninger og alles trivsel
- Gode og alsidige arbejds- og evalueringsformer
- At udnytte de fysiske rammer optimalt
- At personalet skaber et motiverende læringsmiljø
- At eleverne har medansvar for læringsmiljøet.
4. Trivsel og sundhed
Vi vil være en skole:
- Hvor alle er glade for at være
- Hvor alle er en del af fællesskabet og værdsætter hinandens forskelligheder
- Hvor den enkeltes fysiske og psykiske sundhed er vigtig.
5. Forældresamarbejde
Vi forventer et åbent og gensidigt forpligtende forældresamarbejde og lægger vægt på:
- Engagement
- Ærlighed
- Medansvar.
Senest godkendt af skolebestyrelsen d. 20. januar 2021
Ordensregler på Nørreskov-Skolen
For at efterleve værdireglerne har personale og bestyrelse på Nørreskov-Skolen udarbejdet følgende ordensregler:
- Vi behandler egne, andres og skolens ting ordentligt.
- Vi omtaler og tiltaler hinanden positivt og respekterer, at vi alle er forskellige men lige meget værd.
- Mobning tolereres ikke.
- Eleverne møder velforberedte og klar til at deltage i undervisningen.
- Eleverne møder til tiden, også efter pauserne.
- Eleverne laver deres hjemmearbejde.
Ansvaret for efterlevelse af ordensreglerne ligger i samarbejdet mellem skole og hjem.
Derfor vil skolen kontakte forældrene, når det er påkrævet.
Senest godkendt af skolebestyrelsen d. 20. januar 2021